Консультує Міністр юстиції

Павле Дмитровичу, вирішили з чоловіком розлучитися. Маємо двох діток. Скажіть, для того, щоб я могла отримувати аліменти на дітей, треба звертатися до суду, чи можна якось визначитися без цього?

Ганна Іванчук


Що треба зробити для виплати аліментів?

Один із батьків може подати заяву за місцем роботи, місцем виплати пенсії, стипендії про відрахування аліментів на дитину в розмірі та на строк, які визначені у цій заяві.

Аліменти відраховуються не пізніше триденного строку від дня, встановленого для виплати заробітної плати, пенсії, стипендії на підставі заяви одного з батьків.

На підставі заяви одного з батьків аліменти можуть бути відраховані й тоді, коли загальна сума, яка підлягає відрахуванню на підставі заяви та виконавчих документів, перевищує половину заробітної плати, пенсії, стипендії, а також якщо з нього вже стягуються аліменти на іншу дитину.

Чи потрібно підписувати якісь папери?

Обов’язку підписання таких паперів немає. Однак батьки мають право укласти договір про сплату аліментів на дитину, у якому визначаються розмір та строки виплати. 

Договір укладається у письмовій формі та  посвідчується нотаріально. 

У разі невиконання одним із батьків свого обов’язку за договором, аліменти з нього можуть стягуватися на підставі виконавчого напису нотаріуса.

У яких випадках слід звертатися до суду?

У разі неможливості досягнення між батьками домовленості про добровільне відрахування, кошти на утримання дитини можуть бути присуджені за рішенням суду.

Яким може бути розмір аліментів?

Мінімальний розмір аліментів на одну дитину не може бути меншим, ніж 50% прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку.

Якщо стягуються аліменти на 2 і більше дітей, суд визначає єдину частку від заробітку, яка буде стягуватися до досягнення найстаршою дитиною повноліття.

Той із батьків або інших законних представників дитини, разом з яким проживає дитина, має право звернутися до суду із заявою про видачу судового наказу про стягнення аліментів у розмірі:

  • на 1 дитину – однієї чверті,
  • на 2 дітей – однієї третини,
  • на 3 і більше дітей – половини заробітку платника аліментів, але не більше 10 прожиткових мінімумів на дитину відповідного віку на кожну дитину.

Суд за заявою одержувача може визначити розмір аліментів у твердій грошовій сумі.

У такому випадку розмір аліментів підлягає індексації. Індексація проводиться згідно із Законом України «Про індексацію грошових доходів населення».

Той із батьків або інших законних представників дитини, разом з яким проживає дитина, має право звернутися до суду із заявою про видачу судового наказу про стягнення аліментів у розмірі 50% прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку.

У 2018 році прожитковий мінімум на дітей становить:

віком до 6 років:
  • з 1 січня 2018 року – 1492 гривень,
  • з 1 липня – 1559 гривень,
  • з 1 грудня – 1626 гривні;
віком від 6 до 18 років:
  • з 1 січня 2018 року – 1860 гривень,
  • з 1 липня – 1944 гривень,
  • з 1 грудня – 2027 гривень.

Чи є можливість змінити розмір аліментів?

Розмір аліментів може бути згодом зменшено або збільшено за домовленістю між батьками або за рішенням суду за позовом платника або одержувача аліментів у разі зміни матеріального або сімейного стану, погіршення або поліпшення здоров’я когось із них.

За яких умов можливе дострокове припинення виплати аліментів?

За домовленістю між батьками обов’язок зі сплати аліментів може бути достроково припинений шляхом укладення з дозволу органу опіки та піклування договору про припинення права на аліменти для дитини в зв’язку з передачею права власності на нерухоме майно (житловий будинок, квартиру, земельну ділянку тощо).

Такий договір нотаріально посвідчується. Право власності на нерухоме майно за таким договором виникає з моменту державної реєстрації цього права.

Куди звертатися, щоб отримати детальну консультацію?

За більш детальною інформацією звертайтесь до Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Харківській області (057) 752 35 21.

Коломацька селищна рада з великою повагою вітає

Коломацька селищна рада з великою повагою вітає директора ТДВ «Новоіванівський цукровий завод»

 

ОлександрА  ВікторовичА ТКАЧЕНКА

 

З Днем народження!

 

Бог  нагородив Вас, Олександре Вікторовичу,

 гострим розумом,

лідерськими якостями

і прекрасним талантом керівника.

Бажаємо, щоб ці якості впевнено вели Вас

до ще більших виробничих і життєвих

досягнень, успіху й благополуччя.

Бажаємо Вам міцного здоров’я,

невпинного руху вперед,

здійснення усіх планів та сподівань!

Хай у Ваших задумах завжди панує мудрість,

у службових справах – підтримка однодумців,

у серці – добро від людської вдячності.

Коломацька селищна рада щиро вітає

Коломацька селищна рада щиро вітає секретаря селищної ради

 

ОЛЕНУ ПАВЛІВНУ ОБИХВОСТ

 

З Днем народження!

 

Ваш, Олено Павлівно, професіоналізм,

різнобічні знання,

активна життєва позиція,

високі особисті якості

по праву здобули Вам повагу

колег, жителів громади.

Хай Бог і надалі збагачує Вас

Життєвою  мудрістю,

енергією , натхненням

та радістю сьогодення.

Хай постійний успіх,

радість і достаток

сипляться до Вас,

немов  вишневий цвіт,

Хай життєвий досвід

творить з буднів свята,

Хай Господь дарує

довгих – довгих літ!

Хай не зрадить здоров’я завчасно.

Мир і злагода будуть в сім’ї,

На душі хай весна буде ясна

Навіть в сірі, захмарені дні!

Коломацька селищна рада щиро вітає

Коломацька селищна рада щиро вітає спеціаліста відділу бухгалтерського обліку та звітності

 

ОЛЬГУ ІВАНІВНУ КОНЧУ

 

З Днем народження!

 

Ваша, Ольго Іванівно,

душевність і людяність

привертають до Вас тих,

хто працює та спілкується з Вами

й завдяки цим людським якостям

Ви досягаєте життєвих

та виробничих успіхів.

Хай Ваша доля буде багатою

на міцне здоров’я і людське щастя.

Хай Вас завжди підтримують рідні люди,

у Вашому домі панують мир і добро,

мудрість та виваженість.

Нових Вам успіхів, твердості і віри,

творчої наснаги !

 

Нове життя – з нового імені

Відділ державної реєстрації актів цивільного стану по Валківському та Коломацькому районах Головного територіального управління юстиції  інформує

 

Нове життя – з нового імені:
як пройти процедуру зміни імені чи прізвища

Зміна імені – це один з видів державної реєстрації актів цивільного стану. Причини для зміни імені можуть бути різні: сімейні справи, повернення до родового прізвища, або ж у людини просто з’явилося бажання змінити своє ім’я. І кожен має право не пояснювати своє рішення.

Як це зробити?

Кожна особа віком від 16 років  може самостійно змінити власне ім’я чи прізвище на бажане. 14-річним дозволено законом зробити це за згодою обох або одного з батьків, у разі коли другий з батьків помер, визнаний безвісно відсутнім, оголошений померлим, визнаний обмежено дієздатним, недієздатним, позбавлений батьківських прав щодо цієї дитини, а також якщо відомості про батька(матір) дитини виключено з актового запису про її народження або якщо відомості про чоловіка як батька дитини внесені до актового запису про її народження за заявою матері.                                               

При подачі заяви про зміну імені в письмовій формі особі необхідно пред’явити паспорт громадянина України. До заяви про зміну імені необхідно додати:

  • свідоцтва про народження заявника;
  • свідоцтво про шлюб (у разі, коли заявник перебуває у шлюбі)
  • свідоцтво про розірвання шлюбу ( у разі коли шлюб розірвано);
  • свідоцтва про народження дітей ( у разі, коли заявник має малолітніх або неповнолітніх дітей);
  • свідоцтва про зміну імені заявника, батька чи матері, якщо воно раніше було змінено;
  • фотокартка заявника;
  • квитанція про сплату державного мита

Де це можна зробити?

Заяви  про  зміну  імені громадян  України,  які проживають на території України,  приймає, розглядає, а також веде їх облік відділ  державної  реєстрації  актів цивільного стану за місцем їх проживання; громадян України, які постійно проживають за кордоном, –  дипломатичне представництво або консульська установа України, в якій вони перебувають на постійному консульському обліку.

 Ціна питання?

Тим, хто хоче отримати нове ім’я, треба буде сплатити державне мито, що становить 5,10 грн.

Якщо процедура повторна, наприклад, раніше ви змінювали ім’я і знову бажаєте його змінити, то необхідно сплатити державне мито в сумі 51,00 грн.

Чи можуть Вам відмовити?

Відділ державної реєстрації актів цивільного стану надсилає необхідні матеріали до територіального органу Національної поліції України за місцем проживання заявника для надання висновку про можливість зміни імені.

Територіальний орган Національної поліції України за результатами відповідної перевірки, яка проводиться безоплатно, у місячний строк готує та надсилає висновок про можливість зміни імені разом з усіма матеріалами до відділу державної реєстрації актів цивільного стану.

Підставами для відмови у наданні дозволу на зміну імені є:

здійснення стосовно заявника кримінального провадження або його перебування під адміністративним наглядом;

наявність у заявника судимості, яку не погашено або не знято в установленому законом порядку;

офіційне звернення правоохоронних органів іноземних держав про оголошення розшуку заявника;

подання заявником неправдивих відомостей.

Скільки чекати?

Заява про зміну імені розглядається у тримісячний строк з дня її подання. За наявності поважної причини цей строк може бути продовжено, але не більш як на три місяці.

Заява про зміну імені дипломатичним представництвом або консульською установою України розглядається у шестимісячний строк з дня її подання.

Відділ державної реєстрації актів цивільного стану на підставі документів про зміну імені та висновку територіального органу Національної поліції України про можливість зміни імені готує висновок про надання дозволу на зміну імені  або про відмову у зміні імені в двох примірниках, один з яких надсилає заявнику.

У разі надання дозволу на зміну імені заявник  у тримісячний  строк  може звернутися для державної реєстрації зміни імені  до  відділу  державної  реєстрації  актів цивільного стану, дипломатичного  представництва  або консульської установи України, які складають актовий запис про зміну імені.

Якщо заявник  без  поважних  причин  у  зазначений  строк  не звернувся  до відділу державної реєстрації актів цивільного стану, дипломатичного  представництва  або  консульської установи України для  державної  реєстрації  зміни  імені,  дозвіл  на  зміну імені втрачає силу.

Що відбувається після зміни імені?

Про державну реєстрацію зміни імені призовника і військовозобов’язаного відділ державної реєстрації актів цивільного стану в семиденний строк після проведення державної реєстрації зміни імені військовозобов’язаних або призовників надсилає повідомлення районному (міському) військовому комісаріату, у якому він перебуває на обліку, а також повідомлення до територіального органу Національної поліції України, територіального підрозділу Державної міграційної служби України за місцем проживання заявника.

Для початку Ви отримуєте свідоцтво про зміну імені. Далі до паспорта громадянина України вноситься відмітка про необхідність його зміни у місячний термін.

Наступний крок – паспорт на нове ім’я.

Л.М.Губська, заступник начальника відділу державної реєстрації актів цивільного стану по Валківському та Коломацькому районах ГТУЮ у Харківській області.

Центральна влада

Силові структури

Місцева влада

Корисна інформація

Історія краю. Мазепа

Контакти

https://opusiptv.com/ - SEO -

istanbul avukat