Що таке ПРРО?

Головне управління ДПС у Харківській області інформує, що відповідно до абзацу тридцять сьомого ст. 2 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями, програмний реєстратор розрахункових операцій – це програмний, програмно-апаратний або програмно-технічний комплекс у вигляді технологічного та/або програмного рішення, що використовується на будь-якому пристрої та в якому фіскальні функції реалізовані через фіскальний сервер контролюючого органу і який призначений для реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів (наданні послуг), операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих послуг), операцій з приймання готівки для виконання платіжних операцій.

Звертаємо увагу, що контролюючий орган забезпечує безоплатне програмне рішення для використання суб’єктом господарювання.

Експериментальний проект щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в ДПС

Головне управління ДПС у Харківській області інформує, що методологічною основою та базовим документом для практичної реалізації Експериментального проекту в ДПС є постанова Кабінету Міністрів України від 25 липня 2024 року № 854 «Про реалізацію експериментального проекту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в Державній податковій службі» (далі Постанова № 854), яка набрала чинності з 31 липня 2024 року, що також закріплено в Національній стратегії доходів до 2030 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2023 року № 1218-р.

Основні новації Експериментального проекту:

Розподіл всіх податкових ризиків за основними видами:

• ризик реєстрації – випадок, коли особи, які зобов’язані стати на облік у податковому органі або зареєструватися платниками окремих податків, не перебувають на обліку в податковому органі або не зареєстровані платниками відповідних податків;

• ризик звітності – випадок, коли платники податків подають податкову звітність із запізненням або не подають її взагалі;

• ризик сплати – випадок, коли платники податків сплачують податки, збори, платежі із запізненням або сплачують у неповному обсязі, або не сплачують зовсім, що призводить до виникнення або накопичення податкового боргу;

• ризик декларування – випадок, коли податкові надходження зменшено або може бути зменшено внаслідок неправильного відображення даних у звітності (помилково або умисно).

Уніфікація правил визначення податкового ризику – створення паспортів податкового ризику – уніфікованих правил для визначення впливу податкових ризиків на надходження до Державного та Зведеного бюджетів України, ідентифікації платників, у яких наявний такий ризик. Оцінки ризиків, наявність ризиків у платників податків здійснюватимуться комплексно на підставі об’єктивних даних, а не суб’єктивних рішень і суджень.

Централізація визначення податкових ризиків та заходів впливу на них – створення Експертної комісії Державної податкової служби із застосування системи управління податковими ризиками, структурного підрозділу, відповідального за впровадження комплаєнсу у податковій сфері, який здійснюватиме координацію роботи з управління податковими ризиками.

Систематичне розроблення стратегій впливу на податкові ризики та їх реалізація по всій вертикалі ДПС – на підставі ідентифікації та оцінки ризиків буде підготовлено Загальний план удосконалення управління податковими ризиками, який визначить найвищі податкові ризики в адмініструванні податків і зборів та закріпить стратегії впливу на них, а також сегментарні (секторальні) плани, зосереджені на окремих галузях економіки, сегментах платників податків.

Самооцінка ефективності проведеної роботи – передбачається періодичне оцінювання ефективності заходів. За результатами Експериментального проекту будуть надані відповідні оцінки.

Більш детально можна ознайомитись з інформаційним листом ДПС України № 6/2024 «ДПС впроваджує Експериментальний проект», який розміщено на вебпорталі ДПС за посиланням: https://tax.gov.ua/data/material/000/703/829953/InfoList6_2024.pdf

Комунікаційна податкова платформа – оперативний зв’язок бізнесу та податківців

Головне управління ДПС у Харківській області нагадує, що для оперативного зворотного зв’язку з платниками працює Комунікаційна податкова платформа.

Звернення від представників інститутів громадянського суспільства і бізнес-асоціацій приймаються на Комунікаційну податкову платформу за електронною адресою: kh.ikc@tax.gov.ua.

Зокрема, приймаються звернення від асоціацій платників податків та громадських організацій з питань роз’яснень стосовно виплат благодійної допомоги внутрішньо переміщеним особам, а також питань тимчасово окупованих територій.

Здаєте майно в оренду – задекларуйте доходи

Головне управління ДПС у Харківській області нагадує громадянам, які здають в оренду житлову чи іншу нерухомість та рухоме майно про обов’язок задекларувати отримані доходи до 01 травня 2025 року.

Відповідно до статті 164 Податкового кодексу України декларуванню підлягають доходи, отримані від надання в оренду квартир, будинків, гаражів, дачних будинків, присадибних та інших земельних ділянок.

Якщо нерухомість або інше майно орендує юридична особа або фізична особа – підприємець, то податковим агентом є орендар. Він зобов’язаний утримувати та перераховувати до бюджету податок на доходи фізичних осіб за ставкою 18 відсотків та військовий збір за ставкою 1,5 відсотка.

Якщо житлову нерухомість орендує фізична особа, то податок на доходи фізичних осіб та військовий збір має сплачувати власник майна.

Фізичні особи, які зобов’язані задекларувати доходи мають подати податкову декларацію про майновий стан і доходи до 01 травня поточного року.

Громадяни можуть подати декларацію через «Електронний кабінет»  https://cabinet.tax.gov.ua/, за наявності особистого кваліфікованого електронного підпису.

Для зручності платників податків ДПС в особистому Електронному кабінеті розміщено електронний сервіс «Податкова декларація про майновий стан і доходи», що надає можливість часткового автоматичного предзаповнення декларації на підставі даних Державного реєстру фізичних осіб – платників податку та відомостей про обʼєкти нерухомого чи рухомого майна.

Які факти, що мають юридичне значення, можна встановити в суді

Людина народилась чи померла на ТОТ. Чоловік з жінкою проживали без реєстрації шлюбу. В свідоцтві про народження допущена помилка і документально мати і син не є рідними одним одному.

Існує чимало ситуацій, в яких через відсутність документального підтвердження певних обставин не можливо повною мірою реалізувати свої права.

В таких випадках допоможе звернення до суду з заявою про встановлення факту, що має юридичне значення.

Суд розглядає справи про встановлення факту:
▪ родинних відносин;
▪ перебування людини на утриманні;
▪ каліцтва, якщо це потрібно для призначення пенсії або одержання допомоги по загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню;
▪ реєстрації шлюбу, розірвання шлюбу, усиновлення;
▪ проживання однією сім’єю чоловіка та жінки без шлюбу;
▪ належності людині правовстановлюючих документів(коли в документі допущена помилка та інформація не збігається);
▪ народження або смерті (за умови, коли немає можливості провести реєстрацію в ДРАЦС);
▪ смерті людини, яка пропала безвісти за обставин, що загрожували їй смертю або дають підстави вважати її загиблою від певного нещасного випадку внаслідок надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру.

Цей перелік не є вичерпним. Суд може встановити й інші факти, від яких залежить виникнення, зміна або припинення особистих чи майнових прав, якщо законом не визначено іншого порядку їх встановлення.

✅ Потрібна консультація юриста?
▪ Щоб отримати усну консультацію, телефонуйте 0 800 213 103 – єдиний контактний номер телефону системи надання безоплатної правничої допомоги. Дзвінки зі стаціонарних та мобільних телефонів у межах України безкоштовні. Юристи консультують в будні з 8:00 до 18:00.
▪ Або звертайтеся до найближчого бюро правничої допомоги: https://legalaid.gov.ua/buro

Центральна влада

Силові структури

Місцева влада

Корисна інформація

Історія краю. Мазепа

Контакти

https://opusiptv.com/ - SEO -

istanbul avukat