Податкова знижка в частині суми процентів за користування іпотечним житловим кредитом

Головне управління ДПС у Харківській області повідомляє, що відповідно до п.п. 166.1.1 п. 166.1 ст. 166 Податкового кодексу України із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платник податку має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року.

Платник податку-резидент має право включити до податкової знижки частину суми процентів за користування іпотечним житловим кредитом, наданим позичальнику в національній або іноземній валютах, фактично сплачених протягом звітного податкового року (п. 175.1 ст. 175 ПКУ).

Таке право виникає в разі якщо за рахунок іпотечного житлового кредиту будується чи купується житловий будинок (квартира, кімната), визначений платником податку як основне місце його проживання, зокрема згідно з позначкою в паспорті про реєстрацію за місцезнаходженням такого житла.

Право на включення до податкової знижки суми, розрахованої згідно зі ст. 175 ПКУ, надається платнику податку за одним іпотечним кредитом протягом 10 послідовних календарних років починаючи з року, в якому, зокрема, збудований об’єкт житлової іпотеки переходить у власність платника податку та починає використовуватися як основне місце проживання (п.п. 175.4 ст. 175 ПКУ).

Фізична особа може включити до податкової знижки частину суми процентів за користування іпотечним житловим кредитом лише при дотриманні умов, передбачених п. 175.1 ст. 175 ПКУ.

Житловий будинок (квартира, кімната), що будується чи придбавається, має бути визначений як основне місце проживання. Якщо протягом звітного року об’єкт іпотеки був відчужений, то фізична особа не має права на отримання податкової знижки в частині суми процентів за користування іпотечним житловим кредитом.

Задекларуй прощений борг за кредитом до 1 травня 2024 року

Головне управління ДПС у Харківській області інформує, що триває кампанія декларування громадянами доходів, отриманих у 2023 році.

Одним з випадків, коли виникає обов’язок подання податкової декларації про майновий стан і доходи, є прощення (анулювання, списання) боргу кредитором за його самостійним рішенням, не пов’язаним з процедурою банкрутства, до закінчення строку позовної давності. Якщо банком було здійснено прощення (анулювання) основної суми боргу (кредиту) та повідомлено про це боржника, то боржник самостійно декларує такі доходи, сплачує податок на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та військовий збір – 1,5%.

Відповідно до п.164.2 ст.164 Податкового кодексу України сума анульованого боргу вважається додатковим благом та включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу.

Декларування доходу отриманого у вигляді додаткового блага обов’язкове, якщо сума прощеного боргу перевищує 25 відсотків мінімальної заробітної плати (у розрахунку на рік), встановленої на 1 січня звітного податкового року. У 2023 році зазначена розрахункова сума складала – 1675 гривень (6700 x 25%). Сума прощеної основної суми кредиту, що не перевищує 25 відсотків мінімальної заробітної плати, та прощені відсотки не включаються до оподатковуваного доходу, у декларації їх потрібно відобразити у розділі ІІІ Декларації.

Суму прощеної основної суми кредиту, що перевищує 25 відсотків мінімальної заробітної плати потрібно відобразити в розділі ІІ Декларації, нарахувати податок на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та військовий збір за ставкою 1,5%. Термін сплати задекларованих податкових зобов’язань – до 31.07.2024 року.

Декларацію про майновий стан і доходи можна подати в електронному вигляді через Електронний кабінет (https://cabinet.tax.gov.ua) у розділі «ЕК для громадян» – «Податкова декларація про майновий стан і доходи» або через мобільний застосунок «Моя податкова». Скористатись зазначеним сервісом можуть особи, які ідентифіковані за особистим електронним підписом, виданим кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг.

За витратами на сплату видатків на будівництво (придбання) доступного житла можна отримати податкову знижку

Головне управління ДПС у Харківській області інформує, що відповідно до ст. 166 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) право на податкову знижку за наслідками 2023 року можна отримати до 31 грудня 2024 року (включно).

Перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, визначено у п. 166.3 ст. 166 ПКУ.

Відповідно до п.п. 166.3.8 п.166.3 ст. 166 до податкової знижки включаються суми витрат платника податку на сплату видатків на будівництво (придбання) доступного житла, визначеного законом, у тому числі на погашення пільгового іпотечного житлового кредиту, наданого на такі цілі, та процентів за ним.

Документальне підтвердження витрат, що включаються до податкової знижки передбачено п. 166.2 ст. 166 ПКУ.

Обмеження права на нарахування податкової знижки визначені п. 166.4 ст. 166 ПКУ.

Для того щоб скористатися правом на отримання податкової знижки, платник податку – резидент подає до контролюючого органу податкову декларацію про майновий стан і доходи до 31 грудня включно наступного за звітним податкового року, разом з підтверджуючими документами. Такими документами можуть бути:

договір про обслуговування коштів для будівництва (придбання) доступного житла, укладеного між громадянином та регіональним управлінням Державної спеціалізованої фінансової установи «Державний фонд сприяння молодіжному житловому будівництву»;

первинні документи (квитанція, фіскальний або товарний чек, прибутковий касовий ордер та інші), що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх покупця (отримувача).

Копії зазначених документів (крім електронних розрахункових документів) надаються разом з податковою декларацією про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація), а оригінали цих документів не надсилаються контролюючому органу, але підлягають зберіганню платником податку протягом строку давності, встановленого ПКУ.

У разі якщо відповідні витрати підтверджені електронним розрахунковим документом, платник податків зазначає в податковій декларації лише реквізити електронного розрахункового документа.

Використовуйте електронний сервіс «Податкова декларація про майновий стан і доходи» для подання декларації в Е- кабінеті

Головне управління ДПС у Харківській області повідомляє, що для зручності громадян при поданні декларації в Електронному кабінеті платника (https://cabinet.tax.gov.ua/) створено електронний сервіс «Податкова декларація про майновий стан і доходи», який надає можливість часткового автоматичного предзаповнення декларації.

Електронний сервіс «Податкова декларація про майновий стан і доходи» дозволяє сформувати декларацію та подати її до контролюючого органу з копіями первинних документів, у т. ч. для використання права на податкову знижку.

Часткове автоматичне предзаповнення декларації здійснюється на підставі облікових даних платника, відомостей про отримані доходи, наявних у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податку, та відомостей про обʼєкти нерухомого чи рухомого майна.

Використання електронного сервісу: скорочує час і витрати при поданні податкової декларації; мінімізує помилки при заповненні декларації; надає можливість подання копій первинних документів як додаток до податкової декларації в онлайн-режимі.

Строки сплати податкових зобов’язань, визначених у податковій декларації про майновий стан і доходи за 2023 рік

Головне управління ДПС у Харківській області повідомляє, що громадяни та особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність, мають сплатити податкові зобов’язання, визначені ними у податковій декларації про майновий стан і доходи за 2023 рік, до 01 серпня 2024 року.

Фізичні особи – підприємці, а також ФОП, стосовно яких проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування) мають сплатити податкові зобов’язання протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку подання податкової декларації про майновий стан і доходи.

Платники податку – фізичні особи, які зобов’язані подати податкову декларацію, визначити та сплатити податкові зобов’язання, сплачують за наступними кодами бюджетної класифікації:

«11010500» – «податок на доходи фізичних осіб, що сплачується фізичними особами за результатами річного декларування»;

«11011001» – «військовий збір, що сплачується за результатами декларування».

Нагадаємо, що реквізити банківських рахунків для сплати податків відповідно до адміністративно-територіального устрою України оприлюднено на офіційному вебпорталі ДПС у рубриці «Бюджетні рахунки» https://tax.gov.ua/byudjetni-rahunki.

Центральна влада

Силові структури

Місцева влада

Корисна інформація

Історія краю. Мазепа

Контакти

https://opusiptv.com/ - SEO -

istanbul avukat