Куди звертатися батькам, якщо права їх дітей порушуються

Якщо вам потрібна допомога юриста для розв’язання питань, що стосуються прав чи інтересів дітей — звертайтеся до системи надання безоплатної правничої допомоги.

Юристи проконсультують щодо прав, пільг для дітей. Проаналізують вашу життєву ситуацію та порадять, як діяти чи куди звертатися для її розв’язання. Наприклад, щодо ситуації з аліментами, місцем проживання дитини, спадщиною, розпорядження майном дитини тощо.

Якщо потрібно буде звертатися до суду — призначать адвоката чи юриста, послуги якого будуть для вас безоплатними — їх буде оплачено з Держбюджету.

Якщо дитина є свідком чи постраждалою у кримінальному провадженні — також має право на безоплатні послуги адвоката.

✅ Так, у 2024 році юристи БПД отримали понад 4,5 тисяч звернень від дітей чи їх законних представників. У 3 660 випадках дітям була надана допомога юриста чи адвоката зі зверненням до суду.

Звернення стосувались сімейного права (2 387), кримінального процесу (670), цивільного процесу (190), адміністративного права (115), адміністративних правопорушень (108), цивільного права (47) та інших.

Найбільше звернень від дітей надійшло з Житомирської, Дніпропетровської, Одеської, Харківської областей та м. Київ.

Отримати консультацію юриста діти будь-якого віку можуть самостійно. Для цього:
▪ зателефонуйте 0 800 213 103;
▪ напишіть приватне повідомлення цій сторінці.

Допомога зі зверненням до суду усім дітям до 14 років надається через законних представників — батьків, усиновлювачів, опікунів тощо. З 14 років діти мають право самостійно звернутися по допомогу зі зверненням до суду з деяких питань.

Валківський відділ державної реєстрації актів цивільного стану у Богодухівськом у районі Харківської області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції інформує…

Як змінити прізвище, імя та по батькові?

Зміна імені (прізвища, власного імені, по батькові) здійснюється відповідно до Порядку розгляду заяв про зміну імені (прізвища, власного імені, по батькові) фізичної особи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2007 року № 915 (зі змінами) та Правил державної реєстрації актів цивільного стану в Україні від 18.10.2000 року № 52/5 (зі змінами) (далі – Правила).

Ім’я фізичної особи, яка є громадянином України, складається з прізвища, власного імені та по батькові, якщо інше не випливає із закону або звичаю національної меншини, до якої вона належить.

      Державна реєстрація зміни імені (прізвища, власного імені та по батькові) проводиться лише стосовно громадян України.

      Фізична особа, яка досягла шістнадцяти років, має право на власний розсуд змінити своє прізвище та (або) власне ім’я, та (або) по батькові.

      Фізична особа, яка досягла чотирнадцяти років, має право змінити своє прізвище та (або) власне ім’я, та (або) по батькові за згодою батьків (одного з батьків – у разі, коли другий з батьків помер, визнаний безвісно відсутнім, оголошений померлим, визнаний обмежено дієздатним, недієздатним, позбавлений батьківських прав щодо цієї дитини, а також якщо відомості про батька (матір) дитини виключено з актового запису про її народження або якщо відомості про чоловіка як батька дитини внесені до актового запису про її народження за заявою матері) або за згодою піклувальника.

Заява про надання згоди батьків (одного з батьків) або піклувальника на зміну прізвища та (або) власного імені, та (або) по батькові зазначеної особи може подаватися ними особисто, а у разі коли заява через поважну причину не може бути подана особисто одним з батьків, така заява, справжність підпису на якій засвідчується нотаріально, від його імені може бути подана другим з батьків.

Державна реєстрація зміни імені проводиться за заявою про зміну імені фізичної особи, яка досягла віку, встановленого законом, відділом державної реєстрації актів цивільного стану за місцем її проживання.

Заява про зміну імені подається в письмовій формі особисто заявником за умови пред’явлення паспорта громадянина України, відповідно до Правил.

У разі зміни прізвища у зв’язку з розірванням шлюбу, що не було змінено під час державної реєстрації розірвання шлюбу чи розірвання шлюбу у судовому порядку, заява про зміну імені, справжність підпису заявника на якій нотаріально засвідчена, може бути подана через представника або надіслана поштою.

До заяви про зміну імені додаються:

а) свідоцтво про народження заявника;

б) свідоцтво про шлюб (у разі коли заявник перебуває у шлюбі);

в) свідоцтво про розірвання шлюбу (у разі коли шлюб розірвано);

г) свідоцтва про народження дітей (у разі, коли заявник має малолітніх або неповнолітніх дітей);

ґ) свідоцтва про зміну імені заявника, батька чи матері, якщо воно раніше було змінено;

д) фотокартка заявника;

е) письмове зобов’язання заявника, складене у довільній формі, справжність підпису на якому нотаріально засвідчена, про його обізнаність щодо встановленої законом відповідальності за повідомлення неправдивих відомостей і необхідність обміну паспорта та інших документів у разі зміни імені (у випадку, передбаченому абзацом другим пункту 3 глави 4 Правил);

є) квитанція про сплату державного мита.

Під час подання заяви про зміну імені працівник відділу державної реєстрації актів цивільного стану звіряє вказані в ній відомості з поданими документами та у разі особистого звернення заявника, попереджає його про встановлену законодавством відповідальність за повідомлення неправдивих відомостей і про необхідність обміну паспорта.

Для підтвердження достовірності поданих документів відділ державної реєстрації актів цивільного стану, який прийняв заяву про зміну імені, додає до зазначених документів відповідні витяги з Державного реєстру актів цивільного стану громадян або копії відповідних актових записів цивільного стану.

Зміна імені проводиться за наявності в архівах відділів державної реєстрації актів цивільного стану України відповідних актових записів про народження малолітніх дітей заявника, до яких за наслідками державної реєстрації зміни імені у випадках, встановлених законом, вноситимуться зміни, та їх відомостей у Державному реєстрі актів цивільного стану громадян.

У разі якщо неможливо витребувати підтвердження відповідності відомостей у Державному реєстрі актів цивільного стану громадян даним паперових носіїв актових записів цивільного стану або копії актових записів цивільного стану у зв’язку з тимчасовою окупацією території України, державна реєстрація актів цивільного стану підтверджується відповідними свідоцтвами, якщо вони не містять незастережених виправлень, дописок чи явних ознак підробки.

У разі відсутності в архівах відділів державної реєстрації актів цивільного стану України відповідних актових записів цивільного стану, зазначених в абзаці другому цього пункту, та відомостей у Державному реєстрі актів цивільного стану громадян або неможливості витребування копій вказаних актових записів у зв’язку з тимчасовою окупацією території України державну реєстрацію зміни імені може бути проведено тільки після їх поновлення та внесення відомостей до Державного реєстру актів цивільного стану громадян в установленому порядку.

У разі реєстрації громадянином України актів цивільного стану в компетентних органах іноземних держав, з якими Україна не уклала договорів про правову допомогу та правові відносини у цивільних та сімейних справах, державна реєстрація зміни імені проводиться без витребування копій актових записів цивільного стану.

Реєстрація актів цивільного стану компетентними органами іноземних держав підтверджується відповідними легалізованими у встановленому порядку документами про реєстрацію актів цивільного стану.

Відділ державної реєстрації актів цивільного стану надсилає необхідні матеріали до територіального органу Національної поліції України за місцем проживання заявника для надання висновку про можливість зміни імені.

Територіальний орган Національної поліції України за результатами відповідної перевірки, яка проводиться безоплатно, у місячний строк готує та надсилає висновок про можливість зміни імені разом з усіма матеріалами до відділу державної реєстрації актів цивільного стану.

Підставами для відмови у наданні дозволу на зміну імені є:

здійснення стосовно заявника кримінального провадження або його перебування під адміністративним наглядом;

наявність у заявника судимості, яку не погашено або не знято в установленому законом порядку;

офіційне звернення правоохоронних органів іноземних держав про оголошення розшуку заявника;

подання заявником неправдивих відомостей;

подання заяви про зміну імені у спосіб, що не передбачений законодавством.

Заява про зміну імені розглядається відділом державної реєстрації актів цивільного стану у тримісячний строк з дня її подання. За наявності поважної причини цей строк може бути продовжено, але не більш як на три місяці.

Розгляд заяви про зміну імені може бути зупинено у разі потреби у поновленні актових записів про народження малолітніх дітей заявника та внесенні їх відомостей до Державного реєстру актів цивільного стану громадян.

Відділ державної реєстрації актів цивільного стану на підставі документів про зміну імені та висновку територіального органу Національної поліції України про можливість зміни імені готує висновок про надання дозволу на зміну імені або про відмову у зміні імені в двох примірниках, один з яких надсилає заявнику.

У разі надання дозволу на зміну імені заявник у тримісячний строк від дня його надання відділом державної реєстрації актів цивільного стану може звернутися особисто для державної реєстрації зміни імені до відділу державної реєстрації актів цивільного стану, яким складається актовий запис про зміну імені, або у випадку зміни прізвища у зв’язку з розірванням шлюбу, що не було змінено під час державної реєстрації розірвання шлюбу чи розірвання шлюбу в судовому порядку,- через представника, який діє на підставі нотаріально посвідченої довіреності. Якщо заявник чи у випадку, передбаченому цим абзацом, його представник без поважних причин у зазначений строк не звернувся до відділу державної реєстрації актів цивільного стану для державної реєстрації зміни імені, дозвіл на зміну імені втрачає силу.

Про особливості проведення державної реєстрації зміни імені за заявою, поданою представником у випадках, передбачених абзацом другим цього пункту, у графі «Для відміток» актового запису про зміну імені робиться відповідна відмітка та зазначаються дані нотаріуса (прізвище, ініціали, нотаріальний округ чи державна нотаріальна контора), дата та реєстраційний номер довіреності, дані представника (прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), реквізити паспорта або паспортного документа, що посвідчує особу представника).

Відмова у наданні дозволу на зміну імені може бути оскаржена в суді в установленому порядку.

Державна реєстрація зміни імені не тягне за собою внесення змін до актових записів цивільного стану, складених стосовно особи, яка змінила ім’я, та її малолітніх і неповнолітніх дітей, крім передбачених законом випадків, а також її повнолітніх дітей.

На підставі актового запису про зміну імені відділ державної реєстрації актів цивільного стану змінює прізвище батьків в актовому записі про народження малолітніх дітей заявника у разі зміни прізвища таких дітей з дотриманням вимог статті 148 Сімейного кодексу України

На підставі актового запису про зміну імені в актовому записі про народження малолітньої дитини заявника змінюються відомості щодо імені батька та по батькові дитини у разі подання батьками відповідної заяви про зміну по батькові дитини.

Після цього надсилаються відповідні повідомлення до відділу державної реєстрації актів цивільного стану управління державної реєстрації для внесення аналогічних змін до других примірників актових записів цивільного стану.

Відомості про зміну імені підлягають обов’язковому внесенню до Державного реєстру актів цивільного стану громадян.

Про державну реєстрацію зміни імені призовника і військовозобов’язаного відділ державної реєстрації актів цивільного стану в семиденний строк після проведення державної реєстрації зміни імені військовозобов’язаних або призовників надсилає повідомлення районному (міському) військовому комісаріату, у якому він перебуває на обліку, а також  повідомлення до територіального органу Національної поліції України, територіального підрозділу Державної міграційної служби України за місцем проживання заявника.

Після державної реєстрації зміни імені відділом державної реєстрації актів цивільного стану у разі звернення заявника особисто на першій сторінці паспорта у формі книжечки робиться відмітка про те, що зазначений документ підлягає обміну в місячний строк у зв’язку зі зміною імені.

Засідання місцевої КТЕБ та НС Коломацької селищної ради

28 березня 2028 року було проведено чергове засідання місцевої комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Коломацької селищної ради.

На засіданні місцевої комісії було розглянуто ряд важливих питань.

І. Про забезпечення безаварійного пропуску зимових дощових паводків, льодоходу і весняної повені 2025 року.

ІІ. Про організацію заходів щодо охорони та захисту лісів, протипожежного захисту місць збирання урожаю, заборону спалювання рослинності та поживних залишків у пожежонебезпечний період 2025 року.

ІІІ. Забезпечення протипожежного захисту об’єктів культури, освіти, охорони здоров’я, а також об’єктів зберігання, збирання та переробки врожаю на території Коломацької селищної територіальної громади у 2025 році

ІV. Про визначення місць масового відпочинку населення на водних об’єктах розташованих на території Коломацької селищної територіальної громади Богодухівського району протягом купального сезону 2025 року, в умовах воєнного стану.

  1. V. Про стан укриття населення в об’єктах фонду захисних споруд цивільного захисту населення на території Коломацької селищної територіальної громади.
  2. VI. Про забезпечення дотримання населенням, керівниками та персоналом об’єктів з масовим перебуванням (заклади охорони здоров’я, освіти, культури та соціальної сфери Коломацької селищної ради) правил безпеки під час оголошення сигналу «ПОВІТРЯНА ТРИВОГА» та активізацію проведення інформаційно-профілактичної роботи з населенням щодо роз’яснення правил поведінки під час оголошення сигналу «ПОВІТРЯНА ТРИВОГА».

 

По всім розглянутим питанням прийнято низку відповідних рішень серед яких є достатньо важливі для забезпечення пожежної та техногенної безпеки на території та збереження життя та здоров’я мешканців нашої громади. Це такі рішення як:

Заборона на території Коломацької селищної ради спалювання листя, залишків сухої рослинності, твердих побутових відходів.

 та

Заборона використання водних об’єктів, які розташовані на території Коломацької селищної територіальної громади впродовж літнього періоду 2025 року для купання та масового відпочинку населення.

 

По всім прийнятим рішенням надано відповідні доручення щодо організації їх виконання.

 

Що таке податкова соціальна пільга (ПСП)

Це зменшення суми зарплати, на яку нараховують податок. Тобто — менше податку = більше зарплати “на руки”.

Коли можна отримати податкову пільгу
▪ якщо утримуєте двох і більше дітей до 18 років
▪ якщо розмір доходу не перевищує граничний (у 2025 році — 4240 грн х кількість дітей, тобто за наявності 2-х дітей — 8480 грн).

Пільга застосовується тільки для одного з батьків дітей і лише за одним місцем роботи.

Яка сума пільги
50% розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи.
У 2025 р. це 1514 грн, які застосовуються на кожну дитину. Тобто якщо у працівника двоє дітей — 3028 грн.

Як отримати пільгу
Подати роботодавцю заяву про самостійне обрання місця застосування ПСП.

Які документи додаються до заяви
▪ свідоцтва про народження дітей або документи, що підтверджують встановлення батьківства та вік дітей
▪ копія рішення органу опіки і піклування про встановлення опіки чи піклування (якщо із заявою звертається опікун або піклувальник).

Коли застосовується пільга
З дня отримання роботодавцем заяви та документів і до повноліття дитини та зберігатиметься до кінця року, в якому дитині виповнилося 18.

✅ Як це виглядає на практиці
Наприклад, працівник виховує двох дітей віком 6 і 13 років. Його заробітна плата становить 8 000 грн, що менше граничного розміру доходу для застосування ПСП (8 480 грн).
Сума оподатковуваного доходу після застосування ПСП: 8 000 грн (зарплата) — 3 028 грн (ПСП) = 4 972 грн
Саме з цієї суми (4 972 грн) буде утримано податок.

✅ Як отримати безоплатну правничу допомогу
▪ Щоб отримати усну консультацію, телефонуйте 0 800 213 103 — єдиний контактний номер телефону системи надання безоплатної правничої допомоги. Дзвінки зі стаціонарних та мобільних телефонів у межах України безкоштовні. Юристи консультують в будні з 8:00 до 18:00.

▪ Або звертайтеся до найближчого бюро правничої допомоги: https://legalaid.gov.ua/buro

Центральна влада

Силові структури

Місцева влада

Корисна інформація

Історія краю. Мазепа

Контакти

https://opusiptv.com/ - SEO -

istanbul avukat

-

loodgieter rotterdam

- escort ankara