Е-лікарняні стають підставою для призначення допомоги після зміни статусу на «готово до сплати»

Щодня в Україні зростає кількість медичних висновків про тимчасову непрацездатність, які лікарі створюють для пацієнтів замість видачі звичних паперових лікарняних. Сьогодні за даними НСЗУ сформовано вже майже 177 тисяч медвисновків, 92,9% з яких – у разі захворювання або травми загального характеру.

Як і паперові, автоматично сформовані на підставі медвисновку е-лікарняні є підставою для отримання матеріального забезпечення від Фонду соціального страхування України.

Однак на відміну від паперових листків, які видаються після одужання, електронний лікарняний сформується після засвідчення початку тимчасової непрацездатності працівника медичним висновком.

Такий лікарняний з першого дня доступний для перегляду в особистих кабінетах пацієнта та страхувальника на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України і одразу має статус «закритий». Але використати його для призначення матеріального забезпечення роботодавець може лише після завершення визначеного у ньому періоду непрацездатності – аби відслідковувати це було легше, статус е-лікарняного автоматично зміниться на «готово до сплати».

Портал електронних послуг: https://portal.pfu.gov.ua

Гаряча лінія з питань користування кабінетом страхувальника: 0-800-503-753

Призначити працівнику матеріальне забезпечення на підставі готового до сплати е-лікарняного роботодавець має упродовж не більш ніж 10 календарних днів з дня закінчення періоду тимчасової непрацездатності. Тоді як у випадку паперових лікарняних призначення матеріального забезпечення має відбуватись упродовж 10 календарних днів з дня отримання лікарняного від працівника. Ще 5 робочих днів після призначення допомоги як для паперових, так і е-лікарняних відведено на подання заяви-розрахунку.

Процедура призначення, розрахунку та виплати матеріального забезпечення за е-лікарняними не змінилась, однак якщо роботодавець має декілька листків непрацездатності різних видів, він має подати дві заяви-розрахунки окремо: за паперовими і електронними лікарняними. Це пов’язано з тим, що в е-лікарняних відсутня серія та оновлено коди причин тимчасової непрацездатності.

Детальніше щодо особливостей оформлення заяв-розрахунків за е-лікарняними: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/975846

Гаряча лінія з питань оплати е-лікарняних: 0-800-501-892

Подати заяву-розрахунок за е-лікарняними можливо:

– в електронному виді за допомогою клієнтського спеціалізованого програмного забезпечення із застосування електронного підпису/печатки (так до Фонду подають вже близько 80% заяв-розрахунків),

– або на паперових носіях.

Зверніть увагу, що наявний в електронному кабінеті страхувальника інтерфейс для подання заяв-розрахунків наразі не має функціональної реалізації. У випадку подання роботодавцем заяви-розрахунку через кабінет на сайті Пенсійного фонду України така заява-розрахунок не передається до органів Фонду соціального страхування України. Скористайтесь клієнтським спеціалізованим програмним забезпеченням.

Детальніше про дії роботодавця, якщо його працівнику відкрили електронний лікарняний: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/977004

Як діяти працівнику, якщо йому відкрили е-лікарняний: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/976983

Пресслужба виконавчої дирекції
Фонду соціального страхування України

Середній розмір декретних допомог від Фонду зріс на 22,3% за підсумками липня

Сума середньоденної виплати допомоги по вагітності та пологах від Фонду соціального страхування України за підсумками липня 2021 року склала 344,7 гривні. Це на 22,3%, або на 63 гривні більше, ніж у тому ж місяці минулого року.

У розрізі регіонів за даними липня середньоденний розмір допомоги коливається від 272 грн у Волинській області до 504,9 грн у Києві. Нагадаємо, розмір допомоги по вагітності та пологах залежить від середньої заробітної плати застрахованої особи. Фонд фінансує цей вид матеріального забезпечення у сумі 100% середнього доходу незалежно від тривалості страхового стажу.

Також одні з найбільших сум виплат за кожен день декретної відпустки фінансуються Фондом для працівниць Київської (333,2 грн), Луганської (321,5 грн), Донецької (318,2 грн), Дніпропетровської (317,4 грн), Миколаївської (315,3 грн), Закарпатської (314,2 грн), Одеської (311,6 грн) і Черкаської (303 грн) областей.

Загалом упродовж минулого місяця Фонд прийняв на фінансування заяви-розрахунки для виплати декретних допомог на суму понад 434,7 млн гривень.

Зверніть увагу, дата фінансування декретної допомоги прямо залежить від дати подання роботодавцем заяви-розрахунку на виплату коштів працівнику. Слідкувати за станом надання матеріального забезпечення застраховані особи можуть онлайн у телеграм-каналі Фонду https://t.me/socialfund.

Нагадаємо, ФССУ фінансує зазначену допомогу для всіх працюючих жінок за кожен день перебування у відпустці по вагітності та пологах. У загальних випадках її тривалість складає 126 календарних днів (70 днів до передбачуваного дня пологів і 56 днів після пологів).

Додатково до основного може видаватись листок непрацездатності тривалістю 14 календарних днів, який також підлягає оплаті за рахунок коштів Фонду. Такий листок непрацездатності видається в разі передчасних або багатоплідних пологів, виникнення ускладнень під час пологів або в післяпологовому періоді.

 

Пресслужба виконавчої дирекції
Фонду соціального страхування України

Поділ спільного майна подружжя: Шляхи вирішення спірних питань

БПД1
Майно, набуте подружжям за час шлюбу, належить дружині та чоловікові на праві спільної сумісної власності незалежно від того, що один з них не мав з поважної причини (навчання, ведення домашнього господарства, догляд за дітьми, хвороба тощо) самостійного заробітку (доходу). Вважається, що кожна річ, набута за час шлюбу, крім речей індивідуального користування, є об’єктом права ☝️ спільної сумісної власності подружжя.
Та як же розділити спільне майно, якщо подружжя вирішило розлучитися❓ Про це розповідає юристка Кропивницький місцевий центр з надання БВПД Анастасія Мироненко.
Якщо подружжя не дійшло згоди 🙅‍♂️ 🙅‍♀️ щодо розміру належних їм часток або способу поділу спільного майна, то спір вирішується 👨‍⚖️ у судовому порядку. При поділі майна подружжя мають враховуватися три категорії об’єктів:
1️⃣. речі (окрема річ або сукупність речей), які належать подружжю на праві спільної сумісної власності;
2️⃣. кредиторські вимоги подружжя (право вимоги за договором позики, купівлі-продажу тощо, коли подружжя виступає як кредитор і вправі вимагати повернення боргу, передачі речі тощо);
3️⃣. боргові зобов’язання подружжя (зобов’язання, за якими подружжя виступає як боржник і зобов’язане повернути борг, повернути або передати річ тощо).
Поділ майна ⚡️ здійснюється з урахуванням вартості речей, які належать подружжю на праві спільної власності, а також розміру їх кредиторських вимог та боргових зобов’язань.
Увага❗️ Майно осіб, які проживають однією сім’єю без реєстрації шлюбу, набуте підчас спільного проживання, належить їм на праві спільної сумісної власності.
Досить поширеними є випадки, коли подружжям спільно купує нерухоме майно 🏠, однак право власності на нього реєструється лише на одного з подружжя. Так, у цьому є деякі переваги – менший податковий тягар, але вад значно більше, а саме:
❎ у разі розірвання шлюбу, якщо подружжя не визначає долю такого майна шляхом укладення договору поділу спільного майна або іншого цивільно-правового договору, то вказаний в документах власник може помилково вважати, що він є єдиним власником. Однак, через декілька років може виникнути ситуація, коли під час продажу такого нерухомого майна нотаріус вимагатиме згоду іншого із колишнього подружжя;
❎ у разі смерті нетитульного власника (не записаного в договорі щодо набуття нерухомого майна). Наразі законодавчо не закріплено єдиного підходу щодо способу оформлення такої частки. Багато хто вважає, що у зв’язку зі смертю нетитульний власник втрачає своє право на майно. Однак, відповідно до норм Сімейного кодексу України майно є спільним сумісним з моменту купівлі і не перестає ним бути у разі смерті. Тому можуть виникати непорозуміння між власником, записаним у договорі щодо набуття нерухомого майна, та іншими спадкоємцями;
❎ у разі розірвання шлюбу та смерті одного зі співвласників одночасно можуть виникати проблеми як у наведених вище ситуаціях.
Як запобігти таким випадкам❓⬇️
👉 купувати нерухоме майно відразу на обох з подружжя в рівних частках або відповідно до зроблених внесків, про що зазначати у договорі;
👉 укладати шлюбні договори, де відразу передбачати положення щодо прав на майно кожного з подружжя та умови щодо отримання згоди іншого з подружжя у випадку його відчуження;
👉 укладати договори поділу спільного майна подружжя під час перебування у шлюбі або якнайшвидше після розлучення;
👉 у випадку розлучення розглядати інші варіанти вирішення питання щодо спільного майна, наприклад, шляхом укладення договору про припинення права на аліменти у зв’язку з передачею об’єкта нерухомого майна.

Meta-skills: що це таке та як розвинути навички нової епохи.

Всі вже звикли до розподілення навичок на hard та soft skills. Проте нова реальність змінює підходи і потрібними стають інші набори навичок. Так, у часи невизначеності та швидких змін стають популярними так званні meta-skills. Розберімося, які навички називають мета, навіщо вони потрібні у 2021 році та як їх розвинути, щоб стати затребуваним кандидатом на сучасному ринку праці.

Meta-skills – це навички, які впливають на кожну сферу життя та допомагають вам засвоювати нові вміння.

Meta-skills у новій реальності

У 2020 році працівники зіткнулися зі скороченнями, тому на ринку праці досі спостерігається висока конкуренція. Щоб стати сильнішим, потрібно швидко адаптуватися. Не менш важливо вміти засвоювати нові навички у технологічному світі, що змінюється. Адже, ті, хто на початку карантину не змогли розібратися із Zoom, опинилися поза грою.

Для цього і потрібні метанавички. Це раніше вважалося, якщо ви отримали освіту, засвоїли певні знання, то в житті вас чекає успіх. Часи змінюються, і у 2021 важливо вміти адаптуватися до змін, які раптово можуть накрити весь світ, вміти перейти в іншу професію в найкоротші терміни, бути міжпредметним.

Навички, до яких ми вже звикли, називають тимчасовими, а meta-skills – постійними. Наприклад, знання англійської – це hard skills, а от здатність вивчати іноземну – це meta-skills. Якщо у вас розвинена ця метанавичка, то вам буде легко вивчити інші мови, а такого фахівця хочуть отримати багато компаній.

П’ять meta-skills для успіху в новій епосі

  1. Навчання. Це найосновніше вміння. Здатність до навчання потрібна будь-якому працівнику у будь-якій компанії. Проте це не означає, що ви повинні ходити на лекції з математики, які ненавидите, щоб прокачати цю навичку. Навчання має приносити і задоволення, тому обирайте ті курси, що допомагають розвиватися у своїй сфері або освоювати суміжну, але таку, що вам до вподоби. Намагайтеся вчитися постійно: коли дивитеся фільм, їдете на роботу, стоїте у черзі в супермаркеті – сприймайте світ з професійної точки зору та робіть для себе висновки.
  2. Погляд на перспективу. Ця метанавичка дає змогу дізнатися про результат роботи, коли його ще немає. Ви повинні вміти дивитися на світ очима іншої людини – кінцевого споживача. Якщо ви менеджер з продажу, то маєте бачити товар, як клієнт, який його придбав та користується ним: як товар полегшив йому життя? Якщо ви розвинете це вміння, то зможете передбачати реакцію клієнта, колеги, керівника тощо на все, що плануєте сказати їм.
  3. Соціальний інтелект. До цієї збірної навички належать вміння міжособистісного спілкування, здатність робити висновки не лише на основі свідомих рішень, а вміти копнути глибше. Соціальний інтелект допоможе краще працювати в команді, без особистого спілкування, а тільки за онлайн-взаємодії, та швидше знаходити правильні рішення без великих розумових та часових затрат.
  4. Дизайн-мислення. Американський письменник Марті Ноймайер говорить: «Дизайн-мислення – це генеративний підхід до розв’язання проблем. Іншими словами, ви не знаходите відповідей, а створюєте їх». Тобто ця навичка пов’язана зі створенням унікальних рішень, продуктів тощо, яких не було досі. Саме так можливо завоювати клієнта у нову епоху – показати йому те, чого він не бачив. Саме такі рішення стають антикризовими у веденні бізнесу.
  5. Стійкість. Багато команд зазнають провалу через те, що здаються після перших же невдач. Але в кризові часи потрібно мислити інакше, потрібно бути стійким, тому що ніхто не знає, який шторм може накрити нас вже завтра. Дозволяйте собі експериментувати, щоб знайти правильні рішення, – це допоможе розвивати стійкість і швидше отримати бажаний результат.

Будь-які події, які ми не здатні контролювати, вибивають з колії. Тому метанавички важливі не лише для вирішення робочих завдань, вони допоможуть вам справитися з мінливим життям у цілому та навчитися правильно його сприймати.

Якщо у вас є питання, звертайтеся до фахівців Коломацької районної філії Харківського обласного центру зайнятості, які нададуть Вам детальну інформацію (тел. 5-64-89, 5-66-41)

Центральна влада

Силові структури

Місцева влада

Корисна інформація

Історія краю. Мазепа

Контакти

https://opusiptv.com/ - SEO -

istanbul avukat