ЯК ВБЕРЕГТИ СВОЇ БАНКІВСЬКІ КАРТКИ, РАХУНКИ ТА ГРОШІ ВІД АФЕРИСТІВ

Щоб не поповнити ряди жертв шахраїв, радимо дотримуватись простих правил:

– не повідомляйте стороннім особам інформацію про платіжну картку або картковий рахунок (ПІН-коди, паролі доступу до рахунків, термін дії платіжної картки, кредитні ліміти, персональні дані тощо). Банки володіють усією необхідною інформацією і телефонувати до вас у них немає потреби;

– якщо вам телефонують нібито працівники банку з проханням надати конфіденційну інформацію, або здійснити якісь маніпуляції на банкоматі – перед вами шахрай. Запитайте, коли і в яке відділення ви можете підійти, щоб вирішити проблему особисто, а не телефоном;

– банки ніколи не проводять ідентифікацію власника картки при вхідному дзвінку – тільки якщо ви самі телефонуєте в банк;

– ніколи не називайте третім особам (в тому числі співробітникам банку, а також знайомим, друзям, родичам, продавцям в магазині) пін-код вашої картки, а також секретні одноразові коди, які надходять смс-повідомленням;

– для сплати товарів (послуг) через мережу Інтернет використовуйте окрему платіжну картку з встановленим лімітом;

– використовуйте окремий номер телефону для зв’язки його з карткою та не передавайте його стороннім особам;

– використовувати виключно офіційні додатки  мобільного банкінгу;

– у більшості українських операторів мобільного зв’язку можливо підключити послугу додаткового паролю для здійснення операцій з SIM-карткою. Ця послуга значно знижає ризики перевипуску вашої картки;

– у разі придбання товарів через інтернет–магазин обов’язково звертати увагу щодо  розміщення  на сторінці  контактної інформації: «Контакти», «Зворотній зв’язок», номери телефонів для зв’язку з адміністратором сайту, відомості про розробника сайту, наявність поля для відгуків;

– з обережністю відноситися до пропозицій, розміщених на сторінках інтернет–магазинів щодо знижки на товари від 50 до 80%, оскільки економічно обґрунтованим є знижки, які можуть коливатися у розмірі 10-20% з аналогічними групами товарів, які пропонуються на сторінках інших інтернет–магазинів;

– сплачувати операції в торгівельно–сервісних мережах платіжною карткою лише власноруч, у крайньому випадку, уважно стежити за діями особи, якій довірили здійснити операцію

Якщо ви підозрюєте, що відомості по картці чи рахунку потрапили до шахраїв, або вже виявили пропажу коштів, то в першу чергу потрібно заблокувати картку. Якщо мова йде про шахрайство, окрім звернення в банк, необхідно написати заяву в поліцію.

Порушують ваші права? Ви потребуєте допомоги в судах,  і не маєте грошей на адвоката  – звертайтеся в відділ «Коломацьке бюро правової допомоги» Богодухівського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги, який працює з понеділка по п’ятницю з 08-00 до 17-00,  за адресою: сел. Коломак, пров. Свободи, 8. Тел. (05766) 56-316.

Єдиний телефонний номер системи безоплатної правової допомоги 0-800-213-103 (безкоштовно зі стаціонарних та мобільних телефонів).

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Центральна влада

Силові органи

Місцева влада

Корисна інформація

Історія краю. Мазепа

Контакти